سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی ضمن ابراز وحشت از پاسخ احتمالی جمهوری اسلامی ایران به ترور شهیدان «هنیه» و «شکر»، از فرار ۶۲ هزار اسرائیلی از شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

ایران از ۹ جبهه ما را تهدید می‌کند

دیوید منسر سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه اذعان کرد که این جنگ هزینه بسیار زیادی برای این رژیک داشته است، اما «خانواده‌های سربازان کسانی هستند که بیشترین هزینه را در این راه پرداخت کرده‌اند.

سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی بدون هیچ اشاره‌ای به کارشکنی‌های مسئولان این رژیم به ویژه شخص بنیامین نتانیاهو در مسیر مذاکرات آتش بس/تبادل اسرا مدعی شد: این حماس است که بارها از مذاکرات خارج شده است اما ما به تلاش خود ادامه خواهیم داد تا گروگان ها را بازگردانیم.


اسرائیل باز هم مانع از توافق آتش‌بس شد

مذاکرات آتش‌بس در غزه با میانجیگری مصر، قطر و آمریکا، روز گذشته در مصر بدون نتیجه پایان یافت و هیات حماس قاهره را ترک کرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام مصری گزارش داد که مذاکرات آتش بس میان اسرائیل و حماس بدون دستیابی به هیچ گونه نتیجه‌ای به پایان رسیده است.

هیاتهای حماس و اسرائیل هرکدام با بندهایی از توافق که از سوی میانجیگران ارائه شده بود مخالفت کردند. هیات حماس تأکید کرد که اسرائیل از تعهدات خود مبنی بر خروج نیروهایش از محور فیلادلفیا وقتی که آتش بس آغاز شود عقب نشینی کرده و شروط اضافی دیگری مانند غربالگری از آوارگان وقتی که آنها بخواهند به مناطق خالی از سکنه خود در شمال نوار غزه بازگردند پیش کشیده است.

اسامه حمدان، یکی از مقامات حماس، گفت: ما بحث در مورد پس گرفتن آنچه در ۲ ژوئیه بر سر آن توافق کردیم یا اضافه کردن شروط جدید را نمی‌پذیریم.

شبکه خبری الجزیره به نقل از سخنگوی کابینه اسرائیل گزارش داد ما تلاش می‌کنیم تا بیش از ۶۲ هزار نفر از شهروندان خود را به مناطق مسکونی خود در شمال فلسطین اشغالی بازگردانیم.

منسر همچنین مدعی شد «اسرائیل به خطی که سازمان ملل در شمال فلسطین اشغالی ترسیم کرده پایبند است. در واقع ما به دفاع از اراضی خود ادامه خواهیم داد».

وی در مورد تهدیدهای محور مقاومت برای حمله به رژیم صهیونیستی گفت ایران از ۹ جبهه ما را تهدید می‌کند و اما ما به شیوه مطلوبی با آن مقابله می‌کنیم .

منبع: روزنامه همشهری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.